Barbecues en zo. - Reisverslag uit Freiburg im Breisgau, Duitsland van Marianne ABC - WaarBenJij.nu Barbecues en zo. - Reisverslag uit Freiburg im Breisgau, Duitsland van Marianne ABC - WaarBenJij.nu

Barbecues en zo.

Blijf op de hoogte en volg Marianne

26 Juli 2014 | Duitsland, Freiburg im Breisgau

Hallo allemaal!

Hoe ik de vorige blog over heimwee heb gepraat, zo kan ik nu zeggen: "NEE NEE NEE, IK WIL HIER BLIJVEN :("!!!!!!!!!
Wat heeft Freiburg mij goed gedaan en het heeft er zelfs voor gezorgd dat ik misschien nog wel een keer een tijdje naar het buitenland wil gaan, zulke ervaringen zijn geweldig op deze leeftijd! Het leert je zo veel!

Maargoed, ik had mezelf voorgenomen om hier geen samenvattende blog van te maken waarin ik al mijn ervaringen nog eens opsom. Die bewaar ik voor het laatst en dat duurt nog 2 weken! Gelukkig kan ik nog twee weken genieten van dit prachtstadje!

Het afronden van lessen is keihard aan de slag en dat gaat heel erg goed, ik heb er zelfs plezier in, hahaha. Ik heb het gevoel dat ik eindelijk weer eens echt iets doe, in plaats van de hele tijd alleen maar leuke dingen doen (ik weet het, genieten van leuke dingen is veel gezonder op je 20e, maar het voelt ook fijn om je weer nuttig te voelen).

Ik moet diep nadenken om te kunnen vertellen wat er de laatste drie weken is gebeurd..
Natuurlijk, Duitsland is wereldkampioen geworden en Freiburg heeft een goed feestje gevierd. Het voelde echt onwerkelijk om tussen zo'n stoet vrolijke mensen te lopen die je altijd op de televisie ziet. Ik ben redelijk vroeg naar huis gegaan, was namelijk best wel moe en elk café was vol!
De finale was de engste ervaring in mijn leven. Ik was bij public viewing (er waren denk ik meer dan 5000 mensen) en ik stond met mijn twee ondergeverfde vriendinnen in het midden van het midden. Toen Duitsland scoorde, begon iedereen zo lomp te springen, alsof we bij een heavy-metalconcert waren. Oei, wat was ik bang dat ik keihard op de grond geduwd zou worden. En dat ging door totdat Duitsland ook werkelijk gewonnen had... Toch was het leuk om het van dichtbij te ervaren.

Een vriendin van me had haar verjaardag en ze wilde graag naar de grootste koekoeksklok van de wereld en ze had een paar meiden uitgenodigd. Ik ben als enige meegegaan, ik heb niks met koekoeksklokken, maar het was niet mijn verjaardag! Om daar te komen heeft ons 5 uur gekost (het kan makkelijk in 2 uur, maarja, lang leve de misverstanden). En om er weg te komen, heeft ons een wandeling langs de provinciale weg bezorgd. Maar we hebben het overleefd! Het was een leuke dag die we hebben afgesloten met een stel meiden in een bar.

Afgelopen zondag was het weer eens tijd voor een goed feestje. Eerlijk gezegd heb ik niet veel gefeest en ik ben niet veel uitgegaan. Geen idee waarom dat zo is, maar het maakt niks uit. Maar van alle feestjes die ik in Freiburg bezocht heb, was dit toch wel de beste. Het was niks heftigs, het was gewoon een verjaardag van iemand en er was een stel Erasmusstudenten en we hebben in haar woning gewoon een enorm gezellige avond gehad met z'n allen. Alle huisgenoten waren ook op haar verjaardag, wat er voor zorgde dat we het hele appartement tot onze beschikking hadden. Zo zat er een groep te zingen op de ene kamer en in de andere kamer werd er gedanst. Gewoon leuk dus :).

Het weer in Freiburg is helaas maar een paar daagjes goed geweest sinds ik hier ben. Heel jammer, want eigenlijk is het de zonnigste stad van Duitsland, maar daar hebben we weinig van gemerkt.
Gelukkig hadden we vorige week weer een paar goede dagen en dat hebben we gevierd met een barbecue in het park waar ik naast woon! Ik heb voorgesteld dat iedereen wat meebracht en dat we dan een leuke avond konden hebben. Dit is gelukt! Iedereen was tevreden. We hebben gezellig gegeten, gevolleybald (heel erg slecht) en gevoetbald (dat ging beter). Dit had ik graag vaker willen doen, maar helaas kon dat niet vanwege tegenvallend weer...

Nu is het weer slecht weer, maar toch gaan we morgen iets heel erg leuks doen: we gaan brunchen met 23 personen... Aan het begin van het semester hadden we dit ook gedaan en het was zo lekker! Ik vond het een leuk idee om dit weer te doen en dat vonden 22 anderen ook, hahaha! Nu ben ik best wel zenuwachtig, klinkt dom.. Maar ik heb voor 23 personen gereserveerd en ik ben bang dat er een aantal zijn die te laat komen of het vergeten. Sommige mensen zijn namelijk best wel vergeetachtig in zulke dingen, maar ik moet vertrouwen dat alles goedkomt. En dat zal ook wel, gelukkig zijn er meer mensen die deze vergeetachtige mensen een beetje sturen, haha.

Nog meer leuks: Annelies en haar vriend zijn gister een dagje bij me geweest! Ze zijn in de buurt op vakantie en zo konden ze bij mij langskomen. Ik heb ze het park laten zien en we zijn naar de stad gegaan en natuurlijk hebben we daar Flammkuchen gegeten. Daarna wilden we de Schlossberg op, maar het was ZO heet, dat we uiteindelijk zijn gaan mini-golfen. Richard had gewonnen, Annelies werd tweede en natuurlijk heb ik heel erg hard verloren omdat ik sukkelig ben in mini-golf.
We hebben de dag afgesloten met een barbecue in het park (yes, ik heb dit twee keer gedaan), waar we helaas veel weg moesten rennen voor wespen. Stomme beesten. Rond een uur of 9 's avonds zijn ze weer teruggegaan.

Nou, dat waren de afgelopen drie weken wel weer ongeveer.
Ik hoop dat je met plezier hebt gelezen vandaag en kijk vooral naar de foto's :)!
Over een paar weekjes volgt mijn laatste blog en die zal ook wel weer helemaal volgeschreven worden!

Maar nu ga ik mijn laatste portfolio maken en daarna weer verder met brieven schrijven voor mijn vrienden die ik hier heb leren kennen. Vond het wel een leuk idee om ze wat te doen te geven als ze onderweg zijn naar huis, hahaha.

Nou, veel liefs en tot de volgende keer maar weer!
Marianne.

  • 26 Juli 2014 - 14:38

    Mama:

    Hmmmm...dat verhaal van dat leuke feestje hà, dat was toch nog iets uitgebreider ;)

    Nog 2 weekjes....vakantie voor mama

  • 20 Augustus 2014 - 13:33

    Sissy:

    Hallo Marianne!
    Du geniesst wirklich deine letztet Tage in Freiburg, toll!! Und das Abschließen des Semesters bereitet dir sogar Freude?? Na, na na,.... :-)
    Bis bald, dann,
    sG Sissy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marianne

Welkom op mijn pagina! Ik ben Marianne. Voor mijn opleiding (docent Duits) ga ik lekker 4.5 maand doorbrengen in Freiburg, Baden-Wüttemberg. Op deze pagina zal ik minstens een keer per drie weken schrijven over mijn geweldige belevenissen (school, mensen die ik heb leren kennen en af en toe ''persoonlijk'') :). Wil je op de hoogte blijven? Schrijf je dan in voor de mailinglijst, je hoeft dan geen enkel reisverslag te missen! Tschüssssssss en groetjes, Marianne

Actief sinds 08 Feb. 2014
Verslag gelezen: 269
Totaal aantal bezoekers 8079

Voorgaande reizen:

01 April 2014 - 09 Augustus 2014

Freiburg im Breisgau.

Landen bezocht: