Destination: Salzburg - Reisverslag uit Salzburg, Oostenrijk van Marianne ABC - WaarBenJij.nu Destination: Salzburg - Reisverslag uit Salzburg, Oostenrijk van Marianne ABC - WaarBenJij.nu

Destination: Salzburg

Blijf op de hoogte en volg Marianne

17 Maart 2014 | Oostenrijk, Salzburg

Hallo lieve allemaal,

Neeeee ik ben nog steeds niet weg. Over precies twee weekjes vertrek ik met paps en mams richting Freiburg.
Maar omdat ik zoveel vrije tijd heb, had ik mooi de tijd om eventjes op bezoek te gaan bij Norbert in Salzburg om te zien hoe hij het hier heeft :).

Mijn oom was zo geweldig om mij naar het vliegveld in Eelde te brengen. Nu hoor ik jullie denken: Eelde, waar ligt dat nou weer? Nou, Eelde is een plaatsje in Groningen, met een vliegveld dat kleiner is dan de vliegtuigen. Als je leuk wilt reizen, moet je vanaf Eelde vertrekken! Hier is de douane je beste vriend: ze doen niet chagrijnig, ze kijken niet chagrijnig, ze zijn juist vrolijk en ze lachen veel. Daar hou ik wel van.

De vliegreis was prima! Ik had drie stoelen voor mezelf en een prachtig uitzicht over steden waar allemaal lichtjes brandden :). Natuurlijk was er wel het cliché van huilende kindjes in het vliegtuig, maar dat begrijp ik wel. Dat ding maakt zo'n herrie!

Eenmaal in Salzburg aangekomen, stond er een bus voor ons klaar die honderd meter reed, zodat we in de aankomsthal konden komen. Dat was hard nodig, want het miezerde............ Norbert stond daar te wachten, we hebben even thee gedronken en zijn toen naar zijn stekkie gegaan.

Gister hebben we gewandeld. Helaas is alles hier dicht op zondag en regende het gister, dus uiteindelijk hebben we thuisgezeten en films gekeken. Vandaag gaan we weer rondkijken, het is prachtig weer! Ik ben benieuwd wat ik allemaal te zien krijg, maar wat ik tot nu toe heb gezien is erg lieflijk. Superschattig stadje!

Nou, tot over een paar weekjes op de volgende blog!
Arriverdeci en liefs,
Marianne.

  • 17 Maart 2014 - 12:26

    Theo Bijkerk:

    Viel Spaß zusammen!

  • 17 Maart 2014 - 18:34

    Sissy:

    Hallo Marianne,

    Je hebt er zin in.... het houdt je al niet meer in NL. :-)
    Niet lang meer dan mag je ook.. :-)
    Heel veel plezier!

    gr. Sissy

  • 18 Maart 2014 - 11:15

    Kees-Jan:

    Maar geniet eerst van Salzburg! Fantastisch mooie stad. Misschien dat Irma en ik Norbert ook nog gaan bezoeken... Ik heb er nu al zin in!
    Wanneer ga jij weg? Weet je al waar je komt te wonen?
    Groetjes,
    Kees-Jan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marianne

Welkom op mijn pagina! Ik ben Marianne. Voor mijn opleiding (docent Duits) ga ik lekker 4.5 maand doorbrengen in Freiburg, Baden-Wüttemberg. Op deze pagina zal ik minstens een keer per drie weken schrijven over mijn geweldige belevenissen (school, mensen die ik heb leren kennen en af en toe ''persoonlijk'') :). Wil je op de hoogte blijven? Schrijf je dan in voor de mailinglijst, je hoeft dan geen enkel reisverslag te missen! Tschüssssssss en groetjes, Marianne

Actief sinds 08 Feb. 2014
Verslag gelezen: 313
Totaal aantal bezoekers 8108

Voorgaande reizen:

01 April 2014 - 09 Augustus 2014

Freiburg im Breisgau.

Landen bezocht: